جذابیت: اگر زیبا باشید ، جلوتر خواهید رفت
بعضی از مشاغل مانند پیچک ، خزنده هستند. دیگران سفر به المپوس را به صورت رایگان دریافت می کنند. بعضی اوقات این ارتباطی با عملکرد ندارد ، بلکه با جذابیت و زیبایی ارتباط دارد . دنیای ناعادلانه. اما اینگونه است. اصطلاح رایج این پدیده "شیمی" است: اگر بین دو نفر درست باشد ، با همسایه و همچنین با رئیس یا همکارانش کار می کند. اما آنچه در واقع پشت این شیمی شنیع بوده است ، برای مثال توسط محققان جذابیت از اواخر دهه 1960 - با برخی نتایج شگفت آور مورد بررسی قرار گرفته است. چرا زیبایی اغلب زندگی را آسانتر می کند .

جذابیت: اگر زیبا باشید ، جلوتر خواهید رفت
فهرست مطالب: این همان چیزی است که می توانید در این مقاله انتظار داشته باشید

تعریف: جذابیت به چه معنی است؟
ارزش های داخلی یا بیرونی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
عوامل بسیاری بر جذابیت تأثیر می گذارد
زیبایی: چهره از اهمیت ویژه ای برخوردار است
اثر صورت یخ زده
زیبا باعث موفقیت شما می شود: کسانی که زیبا هستند از بدو تولد مزایایی دارند
اثر تشویق آمیز
چگونه زیبایی و کلیشه ها به ارث می برند
چرا مردان بیشتر از زیبایی ن به زیبایی توجه می کنند؟
وقتی زیبایی لعنت می شود
آنچه خوانندگان دیگر خوانده اند
نمایش

 

تعریف: جذابیت به چه معنی است؟
جذابیت از واژه لاتین به معنای "جذب" ، "جذب" و به معنای جذابیت گرفته شده است. وقتی شخص به عنوان جذاب درک می شود متفاوت است. زیبایی در چشم بیننده است ، غالباً گفته می شود.

از یک طرف می توانید خود را سرحال کنید و فهمید: من تا زمانی که کسی مرا زیبا پیدا کند زیبا هستم. اما در واقع مقادیر قابل اندازه گیری وجود دارد که احتمال اینکه فرد به عنوان زیبایی درک شود را افزایش می دهد:


 

 

 


و این دقیقاً همان چیزی است که جذابیت در آن وجود دارد: تأمل .

ارزش های داخلی یا بیرونی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
مقادیر داخلی در مقابل مقادیر بیرونیدر عرض چند ثانیه افراد خارج را ارزیابی می کنیم: جنسیت ، سن ، خصوصیات قومی و وضعیت اقتصادی - اجتماعی را می توان با دقت بسیار زیاد تعیین کرد. به گفته دانشمندان ، ما اولین تصور را از یک شخص می گیریم و این مهم است ، زیرا ما باید بتوانیم از چهره های صورت استفاده کنیم تا به سرعت ارزیابی کنیم که آیا در مقابل خود دوست یا دشمن داشتید یا نه.

جذابیت بیش از همه هنگام انتخاب شریک زندگی ایفا می کند . به هر حال ، تفاوت بسیار اندکی بین زن و مرد وجود دارد ، زیرا دو مطالعه روانشناس مادلین فجر از دانشگاه ایالتی کانکتیکات شرقی نشان می دهد. بر این اساس ، "ارزشهای درونی" بسیار مبهم از آنچه که اغلب ادعا می شود برای ن بسیار کم اهمیت است.

در یک مطالعه ، موضوعات آزمون انشان ارائه شده است ، در دیگری مطالعه‌ی مطالعه با پدرانشان ، عکسهای مختلفی با مردان ارائه شده است که بر روی آنها سه ویژگی شخصی ذکر شده است.

نتیجه گیری: اگرچه میان والدین و دختران آنها اختلافات اندکی وجود دارد ، اما نکته مهم این است که جذابیت بدنی مطلوب تر است: جذابیت خارجی متوسط ​​می تواند با ویژگی های شخصیتی جذاب مانند دوستی و هوش جبران شود.

اما مردان غیر جذاب حتی با مشخصات شخصیتی جذاب هیچ شانسی نداشتند. این جالب بود از آنجایی که شرکت کنندگان قبلاً اظهار داشتند که خصوصیات شخصی مانند سخت کوشی ، دوستی و محبت بسیار بالاتر از خصوصیات بیرونی است.

یکی از دلایل آن می تواند مطلوبیت اجتماعی باشد : هیچ کس نمی تواند انتخاب کند که کدام ژن با کسی متولد می شود. این از نظر شخصیتی سطحی است که فقط درباره ظاهر آنها قضاوت کنید.

عوامل بسیاری بر جذابیت تأثیر می گذارد
اول از همه ، جذابیت و زیبایی وماً یکسان نیستند. زیبایی یک ظاهر دلپذیر را توصیف می کند ، در حالی که جذابیت به هیچ وجه تنها با ظاهر مشخص نمی شود.

از دیدگاه بیولوژیکی ، انسان ممکن است حیوان باشد ، اما چندین هزار سال تکامل جای خود را به جا گذاشته است. علاوه بر گرایش جنسی ، کسانی که به نظر جذاب می رسند نیز به این عوامل بستگی دارد:

هورمون ها
اینکه ن از نظر جذاب به نظر برسند ، بلکه این که آیا فرد را به عنوان یک فرد خوب طبقه بندی می کنند ، بستگی به چرخه آن دارد. در مرحله بارور خود ، چهره نه تر به نظر می رسد و پوست سایه ای سالم دارد - ویژگی های جذاب برای یک مرد. در این مرحله ویژگی های چهره مردانه به خصوص جذابیت پیدا خواهید کرد.

احساسات
گفته می شود لذت زیبایی است . آنها ، دوستان ، خانواده ، همکاران ، که قبلاً آنها را می شناسیم و از آنها قدردانی می کنیم - به طور خودکار آنها را با جذابیت بیشتری ارزیابی می کنیم.

اجتماعی شدن
چگونه بزرگ شدیم عادت مشاهده ما را شکل می دهد. برخی از گروه های همسالان چیزهای خاصی را می پوشند و به همین ترتیب سبک می گیرند. نسل و طبقه اجتماعی بر ظاهر بیرونی ما تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود در مارک های خاصی بیان می شود.

Zeitgeist
در طول قرن ها آرمان های مختلف زیبایی وجود داشته است. در اروپا ، ن با اشرافیت بالا ، قرن هاست که خود را در کرست های سفت و سخت به اصطلاح کمر زنبور فشار می دادند. نتیجه تنگی نفس و اندامهای داخلی تغییر شکل یافته بود.

فرهنگ
چه کسی و آنچه را که خوش بینانه می دانیم نیز محصول فرهنگ ما است. بنابراین آنچه مشابه است اغلب زیباست. این نیز می تواند در مطالعات زوجین مشاهده شود: آنها معمولاً در مقیاس جذابیت نتیجه مشابهی دارند.

زیبایی: چهره از اهمیت ویژه ای برخوردار است
با استفاده از فشار و درج های سیلی ، منحنی ها را به شکل خود درآورید ، یک بسته شش بسته را در ورزشگاه و با هفتگی ، رژیم های غذایی و درمان های لاغری بیشمار انجام دهید - بسیاری از مردم هیچ تلاشی را برای بدن فولادی انجام نمی دهند. با این کار امیدوارید جذاب تر به نظر برسید.

با این حال ، ماریان پیترز از دانشگاه کراولی در استرالیا در مطالعه خود دریافت که در اصل این چهره است که تصمیم می گیرد فرد را جذاب یا نه ببینید.

در آزمایش علمی ، دوازده زن و مرد هر یک باید جذابیت افراد دیگر را بر اساس عکسها در مقیاس 1 تا 7 ارزیابی کنند. برخی از افراد ظاهر کلی ، برخی دیگر فقط صورت ، برخی دیگر فقط بدن.

مدیر مطالعه ماریانا پیترز سپس مقادیر صورت و بدن را با ارزیابی کلی مقایسه کرد تا دریابید که چقدر با یکدیگر مطابقت دارند. و ببین و ببین: چهره دامنه قضاوت بیشتری را تولید می کند - یا به طور خلاصه: برای جذابیت تعیین کننده تر هستند. این به ویژه در مورد نی که باید در مورد مردان داوری کنند صادق بود. 52 درصد افراد به طور خاص چهره های خود را معاینه می کردند ؛ به یک چهارم (24 درصد) آزمودنی ها توجه نمی کردند. نسبت مردان تا حدی پایین تر بود: 47 درصد قضاوت زیبایی را از نظر صورت انجام می دادند ، ساختار بدن ن نیز با 32 درصد ثانویه بود.

اثر صورت یخ زده
اثر صورت منجمدمحققان به رهبری روانشناس روبرت پست از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس و همکارانش از دانشگاه هاروارد دریافتند که چهره ایستا به هیچ وجه به اندازه چهره های در حال حرکت جذاب نیست.

محققان آزمایش های خود را برای مطالعه انجام دادند: در یک سوال از افراد خواسته شد فیلم های 20 ثانیه ای از چهره ها یا حدود 1200 عکس فوری از این کلیپ ها را ارزیابی کنند - خصوصاً با این سؤال که افراد جذاب نشان داده شده چقدر جذاب ، جذاب و شخصیت پذیر بودند.

در سراسر صفحه ، همان چهره ها در فیلم ها بهتر عمل کردند . این همچنین برای آزمایش دوم اعمال می شود ، که در آن فیلم ها و صورت ها همه 180 درجه چرخانده شده اند ، یعنی وارونه نشان داده شده اند. حتی در این حالت غیر طبیعی (که در جهت مختل کردن تشخیص معمولی صورت و الگوهای جذابیت افراد مورد آزمایش قرار گرفته بود) ، تصاویر متحرک بهتر عمل می کردند.

این دانشمندان دلیل بی دلیل بودن عدم بیان در یک عکس را به شک می اندازند . هرچه چهره هایشان زنده تر باشد ، جذابیت بیشتری برای افراد پیدا می کنیم. این همچنین می تواند توضیح دهد که چرا چهره های یخ زده (اما بدون چین و چروک) بوتاکس به همان اندازه زیبایی که صنعت آرایشی می خواهد به آن اعتقاد نداشته باشد ، به نظر نمی رسد.


زیبا باعث موفقیت شما می شود: کسانی که زیبا هستند از بدو تولد مزایایی دارند
گوته گفت: "زیبایی مهمان خوش آمدید" . این مزایای اولیه را به افراد می دهد: نوزادان زیبا بیشتر توجه می کنند ، کودکان زیبا نمرات بهتری کسب می کنند. این اعتماد به نفس را افزایش می دهد ، تشویق می کند و اقناع می کند . اثر: افراد زیبا دیرتر شغل پیدا می کنند.

به عنوان مثال ، بیش از 93 درصد از مجموع 1300 مدیر استخدام کننده از بزرگترین شرکتهای ایالات متحده و انگلیس ، که توسط دانشگاه نیویورک سیراکوز مصاحبه شده اند ، در این مورد قانع هستند. استفاده از یک نما بسیار حتی می تواند در یورو و سنت عبارتند از: چه کسی به نظر می رسد خوب، شایسته از همان صلاحیت تا پنج درصد بیشتر از حد متوسط همکاران جذاب آن است. دانیل همرمش از دانشگاه تگزاس فهمید.

این با تحقیقات بیشتر تأیید شده است. از طرف دیگر اقتصاددانان جوزف هالفورد و هونگ چیا هسو از دانشگاه ویسکانسین دریافتند که با حرکت یک مدیر عامل جذاب در شرکت ، قیمت سهام افزایش می یابد . محققان برای مطالعه خود جذابیت 677 مدیرعامل شرکتهای بزرگ را در شاخص سهام S&P 500 آمریکا و رشد قیمت شرکتها بین 2000 تا 2012 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتیجه: یک مدیر عامل جدید خوش ذوق اجازه می دهد قیمت سهام به طور متوسط ​​0.43 درصد افزایش یابد - در اولین روز کاری وی.

به منظور به دست آوردن عینی ترین تصویر از مدیران برتر ، دانشمندان ارائه دهنده خدمات Anaface.com را در میان قرار دادند. در اینجا ، جذابیت صورت ها با استفاده از الگوریتم ها محاسبه می شود ، که به نوبه خود مبتنی بر عواملی مانند تقارن صورت ، تسکین چشم یا طول گوش ها هستند. در مقیاس 1 تا 10 (10 = خصوصاً جذاب) ، مدیران با این روش امتیاز متوسط ​​7.3 به دست آوردند. خیلی زیبا و نه زشت. به طور کلی ، مدیران عامل بین 4 و 8.8 امتیاز به دست آمدند. اتفاقاً گفته می شود ، رئیس سابق یاهو ، ماریسا مایر ، یکی از جذاب ترین مدیران برتر با ارزش شاخص کمی زیر 8.45 است.

اثر تشویق آمیز
جذابیت تشویق آمیزهرکسی که سریال " چگونه من را ملاقات کرده ام" دیده است ، این اثر را می داند. می گوید افراد یک گروه خود را جذاب تر به نظر می رسند. محققان درو واکر و ادوارد ول از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو در پنج آزمایش این موضوع را کشف کردند.

همانطور که از تحقیقات جذاب می دانید ، یک ظاهر متوسط ​​به ویژه جذاب است. و بنابراین کل گروه بسیار زیباتر به نظر می رسد ، اگرچه ممکن است هر یک از آنها چند ویژگی برجسته و جذاب داشته باشند که کمتر جذاب به نظر می رسیم.

اثر تشویق کننده نام (که به عنوان پارادوکس عروس نیز شناخته می شود ) اولین بار در سال 2008 ظاهر شد . در آنجا در یک فرهنگ لغت آمده است : "با هم ، متقلب ها جذاب به نظر می رسند ، اگرچه در بازرسی دقیق تر یکی یا دیگری حتی زیبا نیست."

در واقع ، گروهی از افراد یکنواخت (که به دلیل این کار مجبور نیستند لباس بپوشند ، اما فقط شباهت های خارجی زیادی دارند) برای ما بسیار جذاب است. ما دیگر فرد را درک نمی کنیم بلکه میانگین همه افراد با هم است. نه تنها افراد تشویقی از این اثر بهره می برند ، بلکه گروه های پسر یا گروه های دخترانی مانند Spice Girls نیز که از نظر نوع خود بسیار فردی بودند. چنین باندهایی معمولاً به گونه ای ریخته می شوند که چیزی برای هر سلیقه وجود داشته باشد. اما تنها در کنار هم ، آنها به طور قابل توجهی جذاب تر به نظر می رسند.


چگونه زیبایی و کلیشه ها به ارث می برند
اما چرا ما به طور خودکار افراد جذاب را کارآمدتر یا باهوش تر می دانیم ؟

به گفته جامعه شناسان ، دومی مبتنی بر رفلکس باستانی ، ساده اما مؤثر است: جذابیت ، نشانه سلامت جسمی است . به نوبه خود ، اگر بدن سالم باشد ، هوش و عملکرد می توانند کاملاً توسعه پیدا کنند.

این کلیشه در بازار روابط نیز پرورش می یابد : افراد باهوش و دارای حرفه های معتبر اکثراً شرکای زیبایی پیدا می کنند. هر دو بخش تا حدی منتقل می شوند به طوری که معمولاً فرزندان این روابط نیز جذاب و باهوش هستند و به لطف والدینشان نیز شرایط شروع بهتری دارند . این سود عملا منتقل می شود. و از آنجا که همه چنین نمونه هایی را از محیط خود می دانند ، کلیشه جامد می شود و اثر افزایش می یابد.

ذهنیت زیر نشان می دهد که این عقیده تا چه اندازه عمیق است: حدود 90 درصد از مردان اعتقاد دارند که برای رسیدن به حرفه ای ظاهر جذاب بسیار مهم است. براساس نتایج یک نظرسنجی در سطح ملی TNS Infratest از 1000 مرد ، حتی در 97 درصد مردان بین 30 تا 39 سال نیز مشخص شده است. نسل قدیمی بین 40 تا 59 این مسئله را تقریباً یکسان می بینند: 85 درصد با این پایان نامه موافق هستند. فقط شبکه اجتماعی واقعی (نه شبکه در اینترنت) به طور متوسط ​​93 درصد بالاتر از ظاهر جذاب است.

چرا مردان بیشتر از زیبایی ن به زیبایی توجه می کنند؟
از آنجا که مردان می توانند بهتر از فکر کردن را ببینند؟ ممکن است با این حال ، جامعه شناسان توضیح دیگری یافتند: یک زن زیبا در کنار مردی متوسط ​​پایین ، او را فورا جذاب تر می کند. این مدل در کنار او وضعیت خود را افزایش می دهد : او سریعاً باهوش تر ، با اعتماد به نفس تر و متعهد تر به نظر می رسد.

برعکس کار نمی کند: یک مرد با قد متوسط ​​به نظر می رسد در کنار یک زن جذاب متوسط ​​، کوچکترین چیز را در مورد نحوه ارزیابی دیگران از او تغییر نمی دهد. حیف.

وقتی زیبایی لعنت می شود
جذابیت مانند همه چیز ، دارای روند نزولی است: اگرچه افراد زیبا در برداشت اول راحت تر هستند ، اما به طور متناقض به نظر می رسد که آنها غالباً با طرد انسانهای خود مبارزه می کنند. تعداد کمی از آنها با حسادت و حسادت نسبت به ظاهر خوب و مزایای مرتبط واکنش نشان می دهند . ن زیبا مرتباً گزارش می دهند که در محیط کار خود مشکلی دارند و به سختی دوستانی پیدا نمی کنند. همکاران غالباً به آنها مشکوک می کردند و آنها را پشت سر می گذاشتند زیرا آنها را تهدید می دیدند.

گروهی از محققان اسپانیا ، هلند و آرژانتین به سرپرستی روان شناس ابراهیم بوونک در یک مطالعه بررسی کردند که چگونه رقابت جنسی بر کار تأثیر می گذارد و اینکه آیا در آقایان یا خانم ها بیشتر دیده می شود. ابتدا آنها بررسی کردند که چگونه حسادت و نیتی بر رقابت های اجتماعی در شغل تأثیر می گذارد. و در حقیقت ، هر دو جنس - زن و مرد - نسبت به همکارانی که بسیار دلسوز بودند ، با حسادت واکنش نشان دادند. یا به بیان کمتری علمی ، اگر مورد استقبال همکارانتان واقع شوید ، ناگهان دیگر به خوبی با دیگران در تیم کار نمی کنید.

در همین زمان ، تیم تحقیقاتی خاطرنشان کردند که ن بویژه هنگامی که مردان (مردان) خود را به خوبی از مردان پذیرایی می کنند ، به ویژه با خشونت واکنش نشان می دهند - به ویژه هنگامی که آنها (به طرز مشروعیت) در شرکت با یکدیگر رقابت جنسی دارند. معنی: اگر چنین چیزی به عنوان یک رقابت جذاب پنهانی وجود داشته باشد ، آنگاه دفتر تبدیل به یک تئاتر جنگ می شود: کدام یک از چهره های بهتری برخوردار است؟ لباس لگن؟ کدام یک از جنسیت همکاران (محبوب) را تحت تأثیر قرار می دهد؟ به خصوص وقتی ن توجه ویژه ای به آن داشته باشند (که هرگز اعتراف نمی کنند) ، نسبت به همکارانی که جذاب تر ، با نفوذ تر ، مسلط تر هستند ، به طور فزاینده ای نامطلوب عمل می کنند.

اقتصاددان اسرائیلی ، بردلی رافل از دانشگاه بن گوریون در بیرسبه بار دیگر در تحقیقات خود دریافت که ن جذاب کمتر مورد مصاحبه قرار می گیرند .

این دانشمند و تیمش 5،312 برنامه ساختگی برای 2،656 آگهی شغلی ارسال کردند . برنامه های کاربردی آن را بدون تصویر با تصاویر از متوسط مردان و ن جذاب و با عکس های ن و مردان فوق العاده جذاب به بیرون فرستاده، هم،. در حالی که برنامه های کاربردی از مردان جذاب بسیار موفقیت آمیز بود ، برنامه های کاربردی از ن جذاب underperformed.

محققان گمان می کنند که مدیران پرسنل از این هراس دارند که یک همکار جذاب بتواند باعث ناآرامی های زیادی در تیم شود - به دلیل رفتار ادبانه همکاران و حسادت همکاران.

در زمینه های شغلی خاصی ، جذابیت حتی می تواند به یک نقطه ضعف تبدیل شود: استفانی جانسون ، استاد ارشد مدیریت در دانشکده تجارت UC دنور ، در یک آزمایش نشان داد که ن جذاب در حرفه های مرد ناتوان هستند که در آن ظاهر نقش ندارد. او عکس های شغلی با توجه به جذابیت آنها ارزیابی کرده بود. پس از آن ، افراد آزمون نیز باید ارزیابی کنند که افراد مناسب برای حرفه های معین را چقدر مناسب می دانند. نتیجه این شد که ن جذاب برای مشاغلی از قبیل مدیر مالی ، رئیس تحقیقات و توسعه یا پستهایی که در نظارت بر ساخت و ساز وجود دارد ، نامناسب تلقی می شدند.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها